Slaboproudé systémy
Slaboproudé systémy
Satelitní systémy
systémy jednotného času
satelitní komplety
společná televizní anténa
parkovací systémy
domácí telefony, videotelefony
Ozvučovací systémy s rozvodem 100V
požární evakuační rozhlas (ČSN EN 60849, IEC 60849)
ozvučení butiků, obchodů a restaurací
ozvučení supermarketů a kancelářských budov
ozvučení výrobních hal
ozvučení konferenčních sálů, sportovních stadionů a hal
ozvučení pro dopravní prostředky
reproduktory pro interiéry
vnější tlakové reproduktory
vnější hudební reproduktory
speciální reproduktory, podhladinové, anti-vandal, do výbušného prostředí
mikrofony, bezdrátové mikrofony, mikrofonní pulty
mixážní zesilovače, výkonové zesilovače
rozhlasové ústředny
příslušenství, procesory, eliminátory zpětné vazby
Kartové systémy
Oblasti aplikace a systémová řešení
Evidence docházky
Registrace návštěv
Kontrola vjezdů
Monitoring vozidel
Hromadné stravování
Evidence výrobních operací
Přístup ke sdíleným prostředkům (tiskárny, kopírky, apod.)
Autentizace k PC
Evidence majetku výrobků
Identifikační systémy Aktion
Systémy
Aktion slouží pro identifikaci osob, vozidel a výrobků zejména pomocí bezkontaktních identifikátorů nebo
biometrických parametrů(otisky prstů).
Typickým využitím je evidence docházky osob, kontrola vstupu do chráněných
prostor, registrace vjezdu vozidel či komplexní řešení hromadného stravování.
Identifikační systém se skládá z
relační databáze
MSSQL, která slouží jako úložiště veškerých dat,
softwarových modulů, jež jsou instalovány
na jednotlivých klientských PC,
umožňujících uživatelům podle jejich oprávnění přistupovat k informacím v databázi
a dále s nimi pracovat a v neposlední řadě systémového hardwaru zajišťujícího vlastní evidenci průchodů osob.
Záznamy o průchodech osob stejně jako přístupová oprávnění jsou ukládána v zálohované paměti řídících jednotek a
docházkových terminálů, proto je systém plně funkční v případě ztráty komunikace s databází a díky zálohovaným
napájecím zdrojům provozuschopný i při přerušení dodávky el. energie.
Systémy Aktion však nedisponují pouze
technickými a technologickými přednostmi,
ale také přidanou hodnotou ve formě profesionálního a lidského přístupu
dodavatelů, kteří společně s implementovaným řešením poskytují zaškolení, technickou podporu, záruční i pozáruční
servis a další služby zahrnující veškerou následnou péči, upgrade SW a integraci do souvisejících informačních
procesů zákazníka, zejména propojení s ERP systémy.
Technologie
Pro běžného držitele identifikační karty jsou viditelné pouze terminály a snímače, proto splňují vysoké nároky na
ergonomické a estetické provedení, jejich používání je intuitivní a čtecí dosah identifikačních médií nadprůměrný
(10-30 cm podle použité technologie). Podporované formáty karet jsou Unique, HS, Mifare, ostatní formáty
(Motorola, HID, Hitag, Legic) lze integrovat na základě dohody. Pro evidenci vjezdů jsou často používány dálkové
ovladače.
Docházkové terminály
Slouží k evidenci průchodů osob pro zpracování docházky, jejich hlavní funkcí je možnost zadávat přerušení
pracovní doby(lékař, nemoc, dovolená, služební cesta, atd.) a dále poskytovat zaměstnancům informace o
odpracované době, saldu, apod. Měřítkem kvality a variability systému evidence docházky bývá zejména
rychlá orientace na ploše terminálu, celkový počet přerušení pracovní doby, které lze zadat a jednoznačné
rozlišení typu přerušení pracovní doby. z těchto důvodů rozhodně není vhodné použít zařízení s tzv.
univerzálními tlačítky s čísly či neutrálními symboly, kdy uživatel jen tuší, které tlačítko reprezentuje
konkrétní přerušení.
Již základní řada terminálů
Aktion TSC, TMC a TMC/L nabízí na membránové klávesnici šest tlačítek se symboly a názvy
nejčastěji využívaných přerušení pracovní doby (oběd, lékař, nemoc, služebně, dovolená, volno), 3 volně definovatelné
symboly (F1-F3), editovatelný popis vybraného přerušení se také vypíše na displej. Dále na podsvíceném čtyřřádkovém
displeji zařízení zobrazuje informace o odpracované době dané osoby (Info).
Uživatelsky plně přizpůsobitelné jsou profesionální docházkové terminály
TPC a TPC/L s ovládáním pomocí dotykového
displeje. Pořadí, provedení a názvy ikon lze upravit podle požadavků investora, maximální počet přerušení pracovní
doby je 36.
Tyto terminály jsou určeny také pro evidenci výrobních operací, dodávány jsou se zeleným
a modrým displejem.
Jedinečné řešení evidence docházky představuje softwarový
terminál AWT,
který lze na jedné straně nasadit všude tam,
kde je kladen důraz na cenu systému, neboť potřebný snímač a SW vybavení lze pořídit za méně než 10.000,-Kč. na straně
druhé jako elegantní a reprezentativní zařízení ve variantě kompletu iTerm s 15“ touchpanelem také v recepcích finančních
institucí či nadnárodních koncernů. Výhodou je možnost evidence docházky zaměstnanců vzdálených pracovišť a poboček
prostřednictvím internetového prohlížeče. Terminál iTerm je dodáván také systému Astris v provedení pro
objednávání stravy.
Biometrický terminál iScan
je zástupcem nejvyšší řady docházkových terminálů, osoby jsou identifikovány na základě otisku prstu,
což je jedinečný nepřenosný údaj. Doba vyhodnocení je i při 10.000 uživatelů kratší než 1 vteřina.
Zařízení je dále vybaveno barevným dotykovým displejem, snímačem bezkontaktních karet, akustickou a optickou signalizací.
Specializovaným zařízením s širokým uplatněním je přenosný terminál PPT vyvinutý na bázi Pocket PC.
Vhodný je zejména pro evidenci osob ve vozidlech, jejichž identifikaci zajistí obsluha vrátnice a to
včetně případné kontroly identity držitele karty podle fotografie zobrazené na displeji PPT. Přidanou hodnotou
je např. možnost sledování přítomnosti osob. Přenos dat mezi zařízením a databází probíhá on-line prostřednictvím WiFi nebo Bluetooth.
Snímače ProLine
Jsou určeny pro kontrolu vstupů osob do vyhrazených prostor v rámci objektu, nashromážděná data lze využít i pro
evidenci docházky. Čtecí vzdálenost je jedním z hlavních kritérií pro stanovení kvality a užitné hodnoty systémů
kontroly vstupu.
Standardní dosah snímačů APR-P20 pro identifikační karty je 20 cm, při vstupu do prostoru střeženého snímači není
tedy třeba kartu vytahovat z peněženky nebo aktovky. V případech, kdy je nutné zpřísnit režim vstupu,
lze osadit snímače APR-PK20 vybavené navíc numerickou klávesnicí pro zadání PIN, takovéto systémy splňují
podmínky NBÚ pro ochranu utajovaných skutečností stupně Přísně Tajné.
Vyšší komfort čtení zajistí třiceticentimetrovým dosahem snímač
APR-P20/E, jeho obvyklým nasazením je kontrola vjezdu vozidel.
Pro jednoduchou a rychlou evidenci návštěv slouží pohlcovací snímač APR-P20/REC, do nějž návštěvník při odchodu z objektu
vhodí identifikační kartu a až následně je mu odblokováním propouštěcího zařízení(dveře, turniket) umožněno opuštění budovy.
Lokální snímač APR-P20/LOC je stolní verzí bezkontaktního snímače identifikátorů se čtecím dosahem 5 cm, který slouží k personifikaci karet.
Používá se pro zadávání identifikátorů do systému Aktion, vyhledávání osob v seznamech podle čísla karty, vydávání návštěvních karet, apod.
Mezi snímači nejsou výjimkou ani zákaznická provedení v dřevěném krytu, do vrátníků, OEM verze pro zástavbu do specializovaných
zařízení či pro instalaci pod omítku. Kvalitu systémových komponent potvrzuje také snímač APR-P20/Ex schválený pro použití v prostředí
s nebezpečím výbuchu.
Řídící jednotky
Jak vyplývá již z názvu zařízení, jedná se o nadřízené mikroprocesorové jednotky, které slouží pro připojení snímačů a
některých terminálů identifikačního systému
Aktion.
Kontroléry jsou dodávány v různých variantách podle způsobu použití.
Pro menší instalace SKV do 300 osob a 3 dveří jsou vhodné řídící jednotky SingleCon. Řešení rozsáhlých projektů pro desítky
tisíc osob a stovky dveří je snadné s použitím řady MultiCon reprezentované MASTER jednotkami KMC/E s přímým připojením
do LAN sítí a podřízenými moduly MMC. Všechny komponenty systému Aktion jsou certifikovány ve Vojenském technickém ústavu
elektroniky, kterékoliv z dodávaných řešení je tedy možné instalovat v objektech Armády České republiky.
Tiskárny
Identifikační karty mohou být využívány rovněž jako služební průkazy. na kartu lze tisknout personální údaje, loga, barevné
podklady podle druhu zaměření i fotografie osob. V kombinaci s digitálním fotoaparátem a softwarem AKTION vytváří tiskárny
komplexní řešení personalizace plastových karet. Pracoviště jsou určena především pro vydávání identifikačních karet s
fotografiemi přímo na místě, např. při přijetí nového zaměstnance nebo při vstupu návštěvníka do firmy. Sestavu jistě ocení
velké firmy, hotely, stravovací zařízení nebo knihovny, jejichž klientela se rozrůstá a často mění.
Termotransferové a retransferové tiskárny Javelin a Evolis
umožňují jednostranný nebo oboustranný potisk v černobílém či barevném
provedení, kódování magnetických a čipových karet, tisk ochranných znaků, polí pro podpisové vzory, seškrabávacích polí, apod.
Potisk karet včetně vytvoření návrhu lze také dodat v rámci poskytovaných služeb.
Softwarové moduly
Precizní a modulární user-friendly nástroj, který umožní jednoduchý a přehledný přístup k datům a zajistí jejich sofistikované
zpracování podle požadavků uživatele, přesně takový je software Aktion. Při jeho vývoji byly maximálně využívány poznatky
z reálného prostředí a praxe zákazníků. Rozsáhlé možnosti uživatelských optimalizací, jazykové mutace, podpora velkého
počtu klientů, jednoduchá práce s většími objemy dat, update a správa přes internet, to jsou jen základní vlastnosti, kterými
SW Aktion disponuje.
Je navržen v architektuře
Client-Server, jako databázový server může být použit
Microsoft MSDE, Microsoft SQL server 7 nebo 2000.
Klientské aplikace jsou vytvořeny v Borlad Delphi a Visual Basicu a provozovány v operačním prostředí Windows 98, 2000, XP nebo NT. Systém AKTION
je navržen pro provoz na jednom či více počítačích hardwarově kompatibilních se standardem IBM PC.
ACL - Aktion Complete
Systémové jádro slouží pro správu systému a definice všech základních funkcí, které lze rozdělit na několik oblastí: Management
osob a přístupových oprávnění, Správa uživatelských účtů, Evidence dat a systémových procesů, Nastavení parametrů pro
výpočet docházky.
Další specializované moduly společně s detailně propracovaným nastavením uživatelských oprávnění zajišťují škálovatelný přístup pro všechny
uživatele podle jejich pracovní náplně a aktuální potřeby.
MDO - Modul docházka
Přehledný a user-friendly software pro vyhodnocení docházkových dat a práci se záznamy, mezi jeho přednosti jistě patří:
Jednoduchá a rychlá editace(opravy a vkládání přímo z Pracovního výkazu, filtrování zobrazených záznamů), Přehled o nastavení
a výsledcích (automatické označení chybných záznamů, informace o nastavení směny), Široké možnosti mzdových složek
(omezení pro vybrané uživatele, převod libovolných složek do dalších měsíců, rozdělení na nákladová střediska),
Přehledy docházkových dat(statistiky podle potřeb uživatelů), Vyhodnocení výrobních operací(až 36 typů současně, uživatelské
funkce shodné s docházkou – není nutné uživatele školit na jiné ovládání).
ADM - Aktion Device Manager
Komunikační modul, který může být spouštěn jako služba a nevyžaduje žádnou interakci ze strany uživatele, vyčítá data z
řídících jednotek a aktualizuje přístupová oprávnění.
AMM - Aktion Messenger Modul
Zajišťuje informační tok zvolených dat a na základě událostí v systému vykonává definované akce. Stejně jako ADM bývá spuštěn
jako služba.
Aktion WEB
Intranetová nadstavba, která umožňuje uživatelům vzdálený přístup k nashromážděným datům, mimo jiné poskytuje on-line
přehled o přítomnosti osob v objektu a komplexně řeší agendu evidence návštěv.
Aktion ASTRIS
Propracovaný systém objednávání a výdeje jídel ve hromadném stravování. Díky kvalitnímu řešení dietních jídelníčků a
jednoduchému hromadnému objednávání je často nasazován i v náročných podmínkách zdravotnických zařízení. Mezi základní
možnosti patří: Administrace systému, Příprava jídelníčku, Objednávky strávníků, Normování, Vyskladnění, Vaření včetně
kontroly nutričních hodnot, Výdej a expedice, Plánování zásob, Výstupy do okolních IS a tiskové sestavy.
Ostatní moduly řeší další oblasti stravovacího procesu: ASH - Modul skladové hospodářství, AOS - Modul objednávání stravy, AWZ -
Intranetové objednávání, APP - Modul přímý prodej, AOP/AWP - Pacientské objednávání.
h4>Aktion LOOK
Systém pomocí kamer a vyhodnocovacího SW převádí skenovaný obraz SPZ vozidla do datové podoby. Zde dochází k porovnávání
údajů vozidla s údaji v databázi, popř. na identifikační kartě vozidla. Teprve při shodě dojde k umožnění vjezdu (výjezdu) vozidla
do kontrolované zóny. Celá operace přitom probíhá maximálně v jednotkách sekund.
Aktion ALVIS
Grafická nadstavba umožňuje monitoring bezpečnostních zón, tj. možnost stálého přehledu osob a vozidel pohybujících se v těchto
zónách. Přehledně slučuje více bezpečnostních systémů (EZS, CCTV, EPS, SLV) do jedné centralizované aplikace.